Select Your Style

Choose Color style

Stretching

Stretching

Stretching

Stretching to nic innego jak rozciąganie. Nazwa pochodzi z języka angielskiego i oznacza właśnie „rozciąganie”. To jednak nie tylko forma rozgrzewki przed treningiem, lecz także regularny trening. Na stretching składają się ćwiczenia rozciągające, rozluźniające, pilates i niektóre pozycje jogi. Regularny stretching pomaga rozluźnić mięśnie i pozbyć się uczucia zdrętwienia  w kończynach dolnych i górnych. Redukuje stres. Wspomoże też idealnie ćwiczenia na kręgosłup. Wystarczy tylko kilkanaście minut dziennie i poczujemy różnice. Nie tylko zauważymy ogólną poprawę sprawności fizycznej, zręczności i elastyczności mięśni, zwiększy się także nasz zakres ruchu. Przez zwiększenie ruchomości stawów poprawimy koordynację całego ciała. Ponadto stretching poprawi krążenie krwi w naszym organizmie, a więc podczas innych treningów nie powinny nam dokuczać zakwasy. Ćwiczenia stretchingowe ujędrnią sylwetkę, ale warto pamiętać, że nie redukują masy i nie budują nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej. Stretching najwięcej korzyści przyniesie wykonywany w seriach. Ćwiczenia polegające na rozciąganiu wykonujemy przez 10-15 sekund. Następnie rozluźniamy mięśnie na 2 do 5 sekund. Tak wykonywany stretching przyniesie najwięcej dobrego. Komu szczególnie? Ćwiczenia rozciągające to dobry trening w zasadzie dla każdego. Nie ma żadnych ograniczeń co do wieku czy umiejętności. Stretching mogą także wykonywać kobiety w ciąży. Oczywiście po wcześniej konsultacji z lekarzem. Najwięcej dobrego przyniesie osobom skarżącym się na sztywność i bóle karku, prowadzącym siedzący tryb życia, spędzającym dużo czas na siłowni.