baletĆwiczenia, które uczą cierpliwości i równowagi, które naprawdę pomagają subtelnie i równomiernie rzeźbić i budować mięśniespalać kalorie, wysmuklają i wydłużają sylwetkę. Ponadto nadają one ruchom szlachetności i gracji oraz tej niezwykłej delikatności którą mają tylko baletnice.

Trening baletowy polecany jest kobietom, ponieważ dodaje gracji, uszlachetnia ruchy i pomaga utrzymywać prostą postawę. Zajęcia są odpowiednie także dla mężczyzn - w ich przypadku większy nacisk kładzie się na ćwiczenia wzmacniające mięśnie.

Balet wysmukla i rzeźbi - jest rodzajem treningu siłowego, w którym jako obciążenie wykorzystuje się własne ciało. Taki trening buduje wytrzymałość. Jest to długotrwały wysiłek o umiarkowanej intensywności. Dzięki temu mięśnie się wysmuklają, a nie rozrastają, jak w przypadku budowania siły. Są to ćwiczenia izometryczne, które polegają na napinaniu mięśni bez zmiany zakresu ruchu.

Żeby dobrze wykonywać pozycje baletowe, musimy mieć mocne mięśnie środka (tzw. core). Są to mięśnie posturalne, występujące wokół kręgosłupa. Mocny core ułatwia utrzymanie prostej postawy na co dzień. W balecie zawsze zaczynamy od ustawiania ciała w pozycji. Staw musi być ustawiany nad stawem. Kręgi szyjne, piersiowe i lędźwiowe muszą być proste. Mięśnie nie mogą być przykurczone. Dążymy do harmonii w całym ciele.Trening baletowy uczy także koordynacji ruchowej.

Studio tańca TOPdance                          

Gdańsk-Żabianka ul. Bitwy Oliwskiej 36A

 696 093 791, 668 343 096

 [email protected]

logo www

" Muzyka jest niewidzialnym tańcem,

    a taniec niesłyszalną muzyką. "

                                        Jean Paul